Tuesday, March 10, 2015

ALICE SPRINGS

Å komme til Alice Springs føltes ut som å komme til et nytt land. Byen skiller seg veldig ut ifra storbyene jeg har vært på til nå. Alice Springs er lite, tørr område, og altfor varmt. Det har vært opp til 37 grader her idag. Jeg kjenner det at de 3 neste dagene her kommer til å bli utrolig tøffe. Jeg reiser nemlig på en 3dagers "rock trip" imorgen, hvor jeg skal se de populære plassene som Uluru, Kata Tjuta og Kings Canyon, her blir det mye gåing og klatring i varmen. Jeg kjenner jeg gru-gleder meg til dette for å campe ute er ikke min ting, spesielt med tanke på at det er så mye insekter her som allerede har gjort meg gal og pga varmen. Men å få med seg sol -oppgangen og -nedgangen og å se plassene gleder jeg meg sykt mye til! Når jeg skal på denne turen imorgen er der ikke noe tilgjenglighet for wifi, så dere får dessverre ikke høre noe fra meg da. Jeg skal ihvertfall ta masse videoer og bilder så det er bare å glede seg til det. Vi snakkes om 3 dager!

Coming to Alice Springs is like coming to a new country. The difference from this town and the other cities I've been to here in Australia are huge. Alice Springs is a little town, very dry roads and to hot. It's been up to 37 degrees here today. I got the feeling that the 3 next days are gonna be tough. Im traveling on a 3days tour tomorrow, where Im gonna see the popular places like Uluru, Kata Tjuta and Kings Canyon, it's gonna be a lot of walking and climbing in the heat. When Im on this tour there are no wifi available, so you won't here from me in 3 days from now. Im gonna take a lot of videos and pictures to show you guys later. So see yah in 3 days!

No comments:

Post a Comment